středa 25. ledna 2017

Jóga s pupíkem? Proč ne!

Nejsem žádný certifikovaný fitness trenér a už vůbec ne odborník na cvičení v těhotenství. Píšu o tom, co vyhovuje mně a neznamená to, že stejné cvičení bude vyhovovat každé budoucí mamince, ale...

Ale myslím, že těhotenství je určitě jedno z období, kdy je dobré vyzkoušet k psychické pohodě všelico. Těhulce je nejdřív hrozně zle a stále by jen spala, pak se jí udělá lépe a začne se ládovat nesmyslným jídlem. Třeba já dneska koukla do ledničky a s myšlenkou na "zdravou sváču" zavrhla domácí tuňákovou pomazánku, jogurt i jablko a udělala si kilo krupicové kaše poctivě zasypané kakaem. Pro lepší pocit jsem místo cukru použila agávový sirup... Jak přecpané a unavené těhulce roste břicho, přichází fňukání. "Jsem tlustá." "Bolej mě záda." "Už se ti určitě nelíbím." Chlap jí sice může pořád dokola říkat, že je pro něj krásná, ale i to ho může časem přestat bavit. Je potřeba si zkusit pomoct sama.

Přesně takhle to tedy je u nás a tak jsem začala pokukovat po videích, které se dají cvičit doma. Vzhledem k tomu, že jsem byla zvyklá nachodit týdně spoustu kilometrů a teď jsem ráda, že mám denně aspoň čtyři a pak celé odpoledne prospím. A taky si v našem hektickém režimu zatím nedovedu představit, docházet pravidelně na nějaké lekce.

Což o to, videí jsem našla spoustu, prostudovala doporučení, abych neohrozila zbytečným přemáháním miminko a zhrozila se. Zjistila jsem, že koukat na poskakující chumel těhulí s velkými pupíky, není to, co zrovna já hledám. Chtěla jsem vzor, cítit se sexy, protáhnout zablokovaná záda a na tomhle mi teda nic tak sexy nepřišlo. Akorát jsem samu sebe viděla jako funící kouli. Bylo nutné hledat dál.

A pak mi došlo, že můj oblíbený web co se týče formování těla /www.30tidennivyzva.cz/ v čele s Martinem a Marikou, nabízí také výzvu s gravid jógou. Hned jsem oprášila svůj účet a pustila se do toho. Mám tam cvičení na pár minut každý den. Můžu si ho libovolně zkrátit či natáhnout, spojit více dnů dohromady nebo prostě týden vynechat. Je jen na mě, jak s tím naložím. Cvičení je navíc příjemné, plné protažení, posílení, dechových cvičení i relaxace. Nezapomeňte, že v těhotenství se nehubne, pouze protahuje. Jógou mě provázejí dvě krásné budoucí maminky s příjemnými bříšky a člověk maká jen proto, aby taky vypadal takhle hezky a spokojeně. Druhý den po cvičení navíc cítím, že mi nevržou záda a to je benefit, který prostě musím vypíchnout.

Ideálním obdobím na cvičení v těhotenství je zhruba ten druhý trimestr. V prvním je plod ještě nestálý a cvičení nese určitá rizika a ve třetím zase bříško doroste do rozměrů, kdy se přes něj prostě neohnete. A to začíná být můj případ. Přes to jsem ráda, že se snažím dělat aspoň něco a nevypadnout z formy úplně. A hlavně mi po té krupicové kaši, přinesla dnešní půlhodinka jógy určité zadostiučinění.

Určitě bych doporučila každému na web 30ti denní výzvy aspoň mrknout. je tam na výběr ze spousty skvělých výzev od jídelníčků, přes hubnutí, po tanec. Nemluvě o velkém množství dobrých rad, tipů a vychytávek. Já už se nemůžu dočkat, až začnu v létě na ostro, už bez bříška. Přece ty má malá trička, která jsem si nakoupila na podzim, nepošlu zase na charitu! M:)



5 komentářů:

  1. Jeeee to je moc krásné.. děkujeme ���� Mari a Marťas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáte vůbec za co ;-) to co děláte a jací jste je úžasný, takže my (nejen těhule) děkujeme :-)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Díky Anet! Je to rozhodně lepší než na začátku :-D

      Vymazat
    2. Díky Anet! Je to rozhodně lepší než na začátku :-D

      Vymazat