úterý 3. března 2015

Reálné cíle!!!

Dneska jsem se rozhodla pozastavit u stanovování reálných cílů. Je to opravdu jedno z nejdůležitějších témat při hubnutí a vlastně při čemkoliv, protože kdybych si řekla, že příští měsíc si koupím vše, co potřebuji (mobil, foťák canon, auto, velkou skříň, záclony do celého bytu...), tak mě to dovede leda tak k depresi z neúspěchu nebo do banky s punčochou na obličeji. Zatímco, když si řeknu, že si během dvou měsíců našetřím na fotoaparát a na zbytek věcí si založím obálky, hrozí tak maximálně úspěch.

A stejné je to s hubnutím. Potřebovala bych shodit třicet kilo (bez komentáře, je to tak), ale i když by bylo moc hezké zbavit se jich během půl roku, a já znám i lidi, kterým se to povedlo, musím se na to podívat se zdravým rozumem. Pokud si dám za cíl, že do půl roka zhubnu celých třicet, tak na konci srpna propadnu depresi a na celé hubnutí se vybodnu. Moje tempo hubnutí není nijak závratné, spíš naopak. Proto můj cíl na další půl rok bude, zbavit se alespoň deseti kil tuku. Je to rozhodně reálnější a opět je tam spíš šance, že budu slavit, než brečet.

 

Nechci se do toho nijak zbytečně zamotávat, určitě všichni chápete, co tím chci říct. Zdravé hubnutí znamená shodit kolem půl kila za týden a né kilo denně. Drastické diety v ničem nepomohou, naopak spíš uškodí, protože jakmile se vrátíme k normální stravě, nabereme ještě víc, než jsme měli předtím. A reálné cíle se samozřejmě netýkají jen hubnutí. K příkladu na začátku bych ještě ráda přidala, že je mi jasné, že španělsky se nenaučím za rok a šít na stroji za deset minut. Prostě někdy je potřeba zapojit zdravý rozum, protože radovat se i z těch malých cílů je lepší, než truchlit nad nesplněnými nesmysly.

 
A jak jste na tom vy se svými cíli? A jsou reálné? Jinak přeji hezké úterý, já to dnes vidím na cvičení s Rebeccou, procházku a navečer běhání :)M

4 komentáře:

  1. Já mám velmi reálné cíle - do konce roku 7 kilo tuku - ale i předtím jsem měla mnoho maličkých cílů.. :) Je hezké říct si, že v létě už budu o 5 kilo lehčí a nakonec je to o 7 třeba.. :) To je pak radosti.. :D

    OdpovědětSmazat
  2. Na hubnutí jsem si dala podobně reálné cíle - a pak jsem začala cvičit 30 days shred s Jillian Michaels (dá se stáhnout na ulož.to nebo přehrát na youtube). Z osoby klepající na dveře obezity (podle BMI) vypadám po 14 dnech cvičení jako někdo, kdo se trochu přežíral o vánocích... Je to celkem makačka, ale 25 minut denně se to dá přežít - a výsledky začínají být vidět už po cca 5 dnech :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano Jill mám už odcvičenou a asi si to dám znovu, teď cvičím 30 min programy od Rebeccy Louis a to je teprve záhul, alespoň pro mě :-D

      Smazat