středa 25. března 2015

Jarní aktivity, které vám zaručeně zlepší náladu, postavu i fyzičku!

Jaro a podzim mám ráda z prostého důvodu. - Dá se fungovat venku! Teplota kolem těch dvaceti stupňů je opravdu ideální a pouze tehdy já lezu ven (ještě snad v zimě, ale v létě umírám). A proto jsem si připravila několik jarních aktivit, které mi pomohou si to venku užít, než tam bude zase padesát na slunci.

1. Procházky, výlety, škrábání se do kopců...

Neznám snad nikoho, kdo by neměl rád buď cílený výstup na některý z bohaté nabídky hradů a zámků a nebo bezcílné poflakování po lese. Já mívám po zimě vždy úplný "přírodní absťák". Nic mi nedokáže zvednout náladu víc, než pořádný výlet pěšky, ale klidně i vlakem. Je to dokonalý způsob, jak si pročistit hlavu a pokud nestavíte u každého stánku na dva kousky nebo kofolu, je možné tím i spálit pár nepříjemných kalorií.

 

2. Zahrádkaření...

Ať už máme k dispozici pole, zahrádku nebo jen balkón, tato činnost pohltí opravdu každého. Však co je napínavějšího, než píchnout semínko do hlíny a čekat až se začnou klubat lístečky? Ale pozor! Bez pravidelného zalévání a sluníčka moc parády neuděláme. Tak třeba já letos zanevřela na kytičky a místo toho se mi na balkóně klubou čili papričky (čili dokáže skvěle nastartovat metabolismus) a malá rajčátka. Kdybych měla pole, tak určitě nezapomenu na melouny a na zahrádku se skvěle hodí třeba kedlubny. A samozřejmě nikdy nikde nesmí chybět čerstvé bylinky. Samé kvalitní bio produkty :-)
 
 

3. Kolo, brusle, běh...

Já osobně beru jaro jako začátek nového roku. Je to ideální čas k tomu začít s nějakou novou aktivitou. Pokut tedy běháme, zkusíme brusle a naopak. Já tedy kolo zatím nemám a loni jsem začala s bruslením, proto ten běh vidím, jako ideální aktivitu pro tento rok. Počasí je na to ideální. Teď už se jen vyhecovat.
Dnes už snad v každém městě fungují různé cyklostezky, ideální pro kolečkové brusle (cyklisti mě na nich fakt štvou - však můžou jezdit kdekoliv) a na kolo bych určitě vyrazila někam do lesa. Tímto způsobem se těch kalorií dá spálit opravdu mnoho a toho štěstí, co se vyplaví, no jéje!
 
 

4. Jóga...

  • zvyšuje koncentraci a rovnováhu v těle a mysli
  • zlepšuje vztah k okolí i sobě samému
  • zpevňuje tělo (udržuje ho pružné a mladistvé)
  • upravuje náladovost, zahání chmury
  • pomáhá při snižování nadváhy
  • pomáhá předcházet nemocem
A spoustu dalších pozitivních důvodů, proč to aspoň vyzkoušet. Ať už si zaplatíme kurz a nebo zkusíme pár lekcí podle videí na youtube. Já nezkoušela, ale vyzkouším a pak napíšu.
 
 

5. Nový šatník...

Ať už jste zhubli (jako většina) nebo přibrali (jako já), nepotřebné a nepadnoucí kousky ve vaší skříni nemají co dělat. Akorát tam zabírají místo případným novým jarním outfitům. Každý by si s příchodem jara měl dopřát něco nového a hezkého. Nemyslím tím přímo rozfofrovat výplatu v nákupním centru, ale aspoň jedny nové boty a kalhoty, nebo kožená bundička samozřejmě neuškodí. Babička nám vždy říkala, že každý by si měl kolem velikonoc dopřát něco nového na sebe, aby ho nepokakal beránek, tak nevím co je na tom pravdy. Každopádně bych to neriskovala.
 
 
Doufám, že jsem alespoň někoho inspirovala. Většina aktivit se dá dělat i s dětmi, třeba já s sebou neustále tahám kočárek a v ničem mi to nebrání. Hlavní je nesedět doma a myslet si, že se vám nechce nic dělat. Máte také některé svoje oblíbené jarní aktivity? :)M


 

 
 

 
 


2 komentáře:

  1. Míšo, já jaro taky úplně miluji, ale tady v Belgii se zdá v nedohlednu. Nicméně kolo je jasná věc a jógu úplně zbožňuji, pokud si nezkoušela vážně moc doporučuji! :) Mohu poslat i pár super videí - teď jsem zrovna zaneprázdněná s 30ti denní výzvou pro začátečníky a je to super ;). A nový šatník - asi nejlepší část jara! :))

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No super! Tak mi něco pošli třeba na fcb :-) JO a 30ti denní výzvy znám, jsou fajn :-) Asi si ji taky dám!!

      Smazat